E-tanúsítás

épületenergetikai tanúsítványok országos nyilvántartása

Az energetikai tanúsítvány célja, hogy informatív szerepe révén javítsa az épületállomány energiahatékonyságát és hozzájáruljon a CO2 kibocsátás csökkentéséhez; segítse a tulajdonosokat és a vevőket, bérlőket az ingatlan energetikai állapotának megismerésében, előmozdítsa az energetikai korszerűsítést és hozzájáruljon az energiaköltégek csökkentéséhez.

Regisztráció tanúsító szakemberek számára

A tennivalókról szóló részletes leírást olvassa el lépésről lépésre cikkünkben:
https://www.e-epites.hu/hirek/eloregisztracio-az-uj-e-tanusitas-alkalmazashoz

Az E-tanúsítás alkalmazásban az energetikai tanúsítványok feltöltését és letöltését kizárólag tanúsító szakemberek végezhetik, mely tevékenység regisztrált és bejelentkezett felhasználók által végezhető. Ezért energetikai tanúsítóként az E-tanúsítás első használata alkalmával regisztrálnia kell magát a rendszerben, mint felhasználó. Ehhez rendelkeznie kell személyes KAÜ regisztrációval.
 

A REGISZTRÁCIÓ FELTÉTELE: KAÜ

A Központi Azonosítási Ügynök a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, mely a https://mo.hu/ Kormányzati Portálon található. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

KAÜ regisztrációt bármely természetes személy kezdeményezhet. A regisztrációs eljárás bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten elindítható, ahol az azonosítási eljárás és regisztráció lebonyolítása érdekében személyesen kell megjelennie. Az ügyfélkapus regisztráció első alkalommal térítésmentesen végezhető el.
 

KINEK KELL REGISZTRÁLNIA AZ E-TANÚSÍTÁS ALKALMAZÁSBAN?

Az E-tanúsítás alkalmazás használata a tanúsító szakemberek számára kötelező, ezért kizárólag nekik kell regisztrálniuk az alkalmazásban.

A többi felhasználó az alkalmazás nyilvános felületeit felhasználói azonosítás nélkül tudja használni, azaz nekik nem kell az alkalmazásba regisztrálniuk.

Fontos! Az E-tanúsítás alkalmazás felhasználója csak természetes személy lehet. Azaz az E-tanúsítás alkalmazásban nincs lehetőség jogi személyek (pl. cégek, szervezetek) regisztrációjára. Ha tanúsítóként egy jogi személy képviseletében dolgozik, azt a Lechner Nonprofit Kft. központi jogosultságkezelő alkalmazásában „Céges profiljaim” menüben tudja megadni az ide tartozó adatokat.
 

REGISZTRÁCIÓ MENETE

Az E-tanúsítás alkalmazást a Lechner Nonprofit Kft. központi jogosultságkezelő alkalmazása szolgálja ki, melyet itt érhet el.

A Lechner központi jogosultság kezelő alkalmazása azzal céllal jött létre, hogy a Lechneres alkalmazások ne külön-külön tartsák számon a felhasználókat és jogosultságaikat, hiszen ez eredményezi azt, hogy az egyik Lechneres alkalmazásból (pl. e-napló) átlépve a másik Lechneres alkalmazásba (pl. ÉTDR) újra be kell lépni az Ügyfélkapun.
A központi jogosultságkezelőhöz hosszabb távon minden Lechneres alkalmazás csatlakozni fog, így könnyen, újbóli belépés nélkül lehet majd az egyik alkalmazásból a másikba átlépni.

Az identificaton management angol szókapcsolatból eredő, röviden csak „IDM” néven emlegetett alkalmazásunkról itt olvashat.