A közigazgatási eljárásokban az ügyfél és a hatóság kapcsolattartásának általános szabályait a 2004. évi CXL. törvény (Ket.) II/A. fejezete szabályozza.
Az építésügyi hatósági eljárás során a hatóság és ügyfél közötti kapcsolattartásra, azaz a hatósági döntések kézbesítésére alapvetően két megoldás lehetséges:
történő kapcsolattartás.
Az ÉTDR mindkét csatornát támogatja, ugyanakkor a rendszer igazi előnyei az elektronikus kapcsolattartás esetén jelentkeznek.
KAPCSOLATTARTÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA
Amikor arról nyilatkozik, hogy milyen kapcsolattartási formát választ, akkor a hatósági döntés kézbesítésének formáját határozza meg, de nem korlátozza magát abban, hogy milyen módon nyújtja be további kérelmeit, iratait.
Elektronikus (ÉTDR-en belüli) kapcsolattartás
Az elektronikus kapcsolattartási mód természetesen csak regisztrált ÉTDR felhasználók esetén választható lehetőség. (Lásd. Regisztráció menete)
Amennyiben a kapcsolattartás módjaként az „ÉTDR felületén” van beállítva, úgy az építésügyi hatóság által az Ön számára küldött iratokat, döntéseket az ÉTDR felületén tekintheti meg. (Ebben az esetben a hatóság a döntéseit nem postázza!)
Hagyományos (papír alapú) kapcsolattartás
Postai úton: a postai úton történő kapcsolattartás esetében a levelezési címének adatait kell megadni. Ebben az esetben az építésügyi hatóság az iratait postai úton kézbesíti Önnek.
Személyesen: a személyes kapcsolattartási mód esetén az építésügyi hatóság által az Ön számára küldött iratokat az eljáró hatóság ügyfélszolgálatán személyesen tudja átvenni.
KAPCSOLATTARTÁSI MÓD MEGVÁLTOZTATÁSA
Az eljárás elején nyilatkozhat a kapcsolattartás módjáról, továbbá az elindult eljárásban módosíthatja is a kapcsolattartás módját.
Váltás papír alapú kapcsolattartásra
Amennyiben már elindult eljáráson belül elektronikusról papíralapú kapcsolattartásra szeretne áttérni:
Váltás elektronikus kapcsolattartásra
Amennyiben az eljárás elindulását követően papíralapú kapcsolattartásról elektronikusra szeretne váltani: