A közigazgatási eljárásokban az ügyfél és a hatóság kapcsolattartásának általános szabályait a 2004. évi CXL. törvény (Ket.) II/A. fejezete szabályozza.
Az építésügyi hatósági eljárás során a hatóság és ügyfél közötti kapcsolattartásra, azaz a hatósági döntések kézbesítésére alapvetően két megoldás lehetséges:
- elektronikus: ÉTDR felületén
- hagyományos (papír alapú): postai úton vagy személyesen
történő kapcsolattartás.
Az ÉTDR mindkét csatornát támogatja, ugyanakkor a rendszer igazi előnyei az elektronikus kapcsolattartás esetén jelentkeznek.
KAPCSOLATTARTÁSI MÓD KIVÁLASZTÁSA
Amikor arról nyilatkozik, hogy milyen kapcsolattartási formát választ, akkor a hatósági döntés kézbesítésének formáját határozza meg, de nem korlátozza magát abban, hogy milyen módon nyújtja be további kérelmeit, iratait.
Elektronikus (ÉTDR-en belüli) kapcsolattartás
Az elektronikus kapcsolattartási mód természetesen csak regisztrált ÉTDR felhasználók esetén választható lehetőség. (Lásd. Regisztráció menete)
Amennyiben a kapcsolattartás módjaként az „ÉTDR felületén” van beállítva, úgy az építésügyi hatóság által az Ön számára küldött iratokat, döntéseket az ÉTDR felületén tekintheti meg. (Ebben az esetben a hatóság a döntéseit nem postázza!)
Hagyományos (papír alapú) kapcsolattartás
Postai úton: a postai úton történő kapcsolattartás esetében a levelezési címének adatait kell megadni. Ebben az esetben az építésügyi hatóság az iratait postai úton kézbesíti Önnek.
Személyesen: a személyes kapcsolattartási mód esetén az építésügyi hatóság által az Ön számára küldött iratokat az eljáró hatóság ügyfélszolgálatán személyesen tudja átvenni.
KAPCSOLATTARTÁSI MÓD MEGVÁLTOZTATÁSA
Az eljárás elején nyilatkozhat a kapcsolattartás módjáról, továbbá az elindult eljárásban módosíthatja is a kapcsolattartás módját.
Váltás papír alapú kapcsolattartásra
Amennyiben már elindult eljáráson belül elektronikusról papíralapú kapcsolattartásra szeretne áttérni:
- lépjen be az ÉTDR-ben az adott eljárásba,
- kattintson a „Kapcsolattartási mód vált.” gombra,
- töltse ki az „Általános” fülön az „Indoklás” mezőben, hogy milyen kapcsolattartási módot választ (postai vagy személyes),
- majd a „Benyújtás” gombra kattintva küldje el az igényt az építésügyi hatóságnak, ezután a hatósági ügyintéző elvégzi a szükséges beállításokat az ÉTDR-ben.
Váltás elektronikus kapcsolattartásra
Amennyiben az eljárás elindulását követően papíralapú kapcsolattartásról elektronikusra szeretne váltani:
- először regisztráljon az ÉTDR-ben (Regisztráció menete),
- töltse ki az „Elektronikus kapcsolattartás bejelentése” formanyomtatványt (az ÉTDR felhasználói azonosítót az ÉTDR fejlécében a felhasználó nevére, majd a „Saját adatok szerkesztése” feliratra kattintva találja meg),
- nyújtsa be a kitöltött és aláírt formanyomtatványt az eljáró építésügyi hatósághoz, ezután a hatósági ügyintéző elvégzi a szükséges beállításokat az ÉTDR-ben.