Engedélyezés / ÉTDR

Az ÉTDR - Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer - az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokban lehetővé teszi az elektronikus kérelem és tervbeadást, valamint az elektronikus ügykezelést.

Kapcsolat / Hibabejelentés:
Telefonos ügyfélszolgálat:
H-CS: 8:00 - 16:30 P: 8:00 - 14:00

Regisztráció menete

Regisztráció ügyfelek számára

 

Az ÉTDR-ben aktív tevékenység kizárólag regisztrált és bejelentkezett felhasználók által végezhető. Ezért amennyiben az online ügyindítást vagy az elektronikus kapcsolattartást választja, az ÉTDR első használata alkalmával regisztrálnia kell magát a rendszerben, mint felhasználó. Ehhez rendelkeznie kell személyes Ügyfélkapuval.

 

A REGISZTRÁCIÓ FELTÉTELE: ÜGYFÉLKAPU

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, mely a https://magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található. Biztosítja, hogy felhasználói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

Ügyfélkapus regisztrációt bármely természetes személy kezdeményezhet. A regisztrációs eljárás bármelyik okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten elindítható, ahol az azonosítási eljárás és regisztráció lebonyolítása érdekében személyesen kell megjelennie. Az ügyfélkapus regisztráció első alkalommal térítésmentesen végezhető el.

 

KINEK KELL REGISZTRÁLNIA AZ ÉTDR-BEN?

Az ÉTDR használata az ügyfelek számára nem kötelező, ezért nekik regisztrálniuk sem kötelező. Az ÉTDR felülete az ügyfelek számára elérhető regisztráció nélkül is, a kizárólag betekintési jogot biztosító egyedi kód használatával.

Kizárólag azoknak az ügyfeleknek kell az ÉTDR-ben elvégezni a regisztrációt, akik:

  1. az online ügyindítást választják, illetve
  2. az eljáró hatósággal az ÉTDR-en keresztül kívánják a kapcsolatot tartani.

Fontos! Az ÉTDR felhasználója csak természetes személy lehet. Azaz az ÉTDR-ben nincs lehetőség jogi személyek (cégek, alapítványok, egyesületek, önkormányzatok stb.) regisztrációjára. Ha jogi személy ügyfélként szeretné használni a rendszert, úgy azt a nevében eljáró cégjegyzésre jogosult személy vagy meghatalmazott útján teheti meg.

 

1. LÉPÉS: SZEMÉLYES ADATOK MEGADÁSA

Az ÉTDR-be történő első belépéskor Ügyfélkapus azonosítást követően egy online űrlapon meg kell adnia a személyes adatait. Amennyiben engedélyezi a személyes adatok eltárolását a rendszerben, a továbbiakban a rendszer használatához elegendő az Ügyfélkapun történő belépés.

Figyelem! A SZEMÉLYES ADATOK MEGADÁSA űrlapon az adatokat pontosan abban a formában kell megadnia, ahogyan az Ügyfélkapus tárhelyen olvashatók (pl. több keresztnév esetén ügyelni kell a helyes mezőkbe írásra)! Az ÉTDR-ben nincs mód az Ügyfélkapunál megadott és ott tárolt adatoktól eltérő név használatára.

Ezeket az adatokat ellenőrizheti az Ügyfélkapus tárhelyén a személyes adatainál (a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ weboldalon az Ügyfélkapus belépést követően a "Saját adatok" menüre kattintva). A nagybetű/kisbetű különbség nem számít, de egyes karaktereknél fontos lehet a pontosság, így ezeknél javasolható a másolás funkció (CTRL+C másolás és CTRL+V beillesztés) használata.

 

2. LÉPÉS: FELHASZNÁLÓ TÍPUSÁNAK MEGHATÁROZÁSA

Az ÉTDR-t nemcsak az eljárás résztvevői, az ügyfelei érhetik el és használhatják, hanem az építésügyi hatósági, szakhatósági és egyéb hatóság típusú ügyintézők is, valamint a rendszert használni kívánó tervezők és egyéb szakemberek is. Ezért az ÉTDR számára meg kell különböztetni a regisztráló felhasználó típusát.

Az ügyfél oldali felhasználóként ezen a képernyőn a „Regisztráció kérelmezőként, tervezőként vagy szakértőként” hivatkozásra kell kattintania.

 

3. LÉPÉS: KAPCSOLATTARTÁSI ADATOK MEGADÁSA

A regisztráció utolsó lépéseként szintén egy online űrlapon a lakcím és kapcsolattartási adatokat kell megadnia.

A „Kapcsolattartás” mezőben a kapcsolattartás módjáról nyilatkozik, azaz az Önnel közölt döntések kívánt kézbesítési formáját jelöli meg. A rendszer igazi előnyei az elektronikus kapcsolattartás esetén jelentkeznek, ezért javasoljuk az „ÉTDR felületen” opció kiválasztását.

E-mail értesítés – az „E-mail értesítést kér” szövegmező melletti négyzet kipipálásával, és az e-mail cím megadásával – bármelyik kapcsolattartási mód esetén kérhető. Felhívjuk a figyelmet, hogy az itt megadott e-mail címnek meg kell egyeznie az Ügyfélkapus regisztrációnál megadott e-mail címmel!

A „Mentés” gombra kattintva, a bevitt adatok tárolásra kerülnek és a regisztráció folyamata lezárul. Az ügyféloldali regisztráció jóváhagyása automatikusan történik.

Sikeres regisztrációt követően a kérelmezői főoldal jelenik meg, és elkezdheti a rendszer használatát.

 

REGISZTRÁCIÓ SZAKÉRTŐKÉNT

Amennyiben Ön valamely, az ÉTDR-ben benyújtott építésügyi hatósági eljárásban, mint közreműködő szakember, szakértő (tervező, felelős műszaki vezető, építési műszaki ellenőr, építésügyi igazgatási szakértő, építésügyi műszaki szakértő) vesz rész, úgy szakértőként is érdemes regisztrálnia.

A kék fejlécben a felhasználó nevére, majd a „Regisztráció szakértőként” gombra kattintva a REGISZTRÁCIÓ képernyőn előbb nyilatkoznia kell arról, hogy tervező-e, s hogy kamarai tagsággal rendelkezik-e, majd ezek után a „Kamarai tagság hozzáadása” gombra kattintva adhatja meg a kamarai tagsággal kapcsolatos adatait, úgymint a kamara neve és a kamarai azonosító.

Lehetőség van több jogosultságot rögzíteni. Az azonosító később módosítható, vagy a kamarai tagság törölhető.

FájlFájltípusMéretFeltöltve
Segédlet ügyfél oldali regisztrációhozpdf289.77 KB2017.06.23.