E-közmű alkalmazás

Az e-közmű alkalmazás használata ügyfélkapus regisztrációhoz kötött.
Az Ügyfélkapus belépés biztosítja, hogy a regisztráló közmű-kapcsolattartó igazolja személyazonosságát.

Országjáró e-közmű

Fél éve indult a megújult e-közmű, a rendszert fejlesztő Lechner Tudásközpont a mérnök társadalom véleményének megismerése érdekében az elmúlt hónapokban - a fővárosi helyszíneket követően - öt megyeszékhelyen tartott workshopokat a kezdeti tapasztalatokról az érintett szereplők számára.

2017. július 1-jével elindult a megújult Egységes Elektronikus Közműnyilvántartási Rendszer (röviden: e-közmű), melynek fejlesztője és üzemeltetője a Lechner Tudásközpont. A szakmai szervezet feladatai közé tartozik a szükséges jogszabály-módosítási javaslatok megfogalmazása, valamint az indulást követő időszak tapasztalatainak összegyűjtése is. A rendszer működésével kapcsolatos széleskörű benyomások megismerése érdekében a 2017. szeptember 28-ai budapesti E-közmű konferencia után vidéki helyszíneken folytatódott az online rendszert érintő párbeszéd. A Lechner Tudásközpont a Magyar Mérnöki Kamarával együttműködésben kidolgozott szakmai programmal, a közösen kiválasztott helyszíneken – majd az érintett megyei kamarák bevonásával 2017. október 5-től december 5-ig 5 megyeszékhelyen szervezett tájékoztató workshopokat a közműegyeztetésben érintett szereplők számára. A rendezvénysorozaton közel 600 érintett szakember, közműegyeztetéssel foglalkozó mérnökök, közműszolgáltatók képviselői és munkatársai vettek részt. Az előadássorozat első állomása október 5-én Pécs volt, második helyszínül november 21-én Szeged szolgált, ezt követte 29-én Győr, a sort pedig Békéscsaba és Debrecen zárta december 4-én, illetve 5-én.

A szakági tervezők, a helyi mérnöki kamarák tagjai és a közművek képviselői minden helyszínen ugyanazon tematika mentén folytattak szakmai eszmecserét. Gyertyánági András az e-közmű projektvezetője bemutatta a rendszer működésének jogszabályi és technikai hátterét, az eddigi tapasztalatokat, a felmerülő problémákat és azok lehetséges, folyamatban lévő megoldásait. Szó esett azokról a korábban felmerült felhasználói igényekről is, melyeket sikeresen megoldottak, ilyen például az automatikus e-mail értesítés küldése, illetve a nagyszámú, beragadt üggyel rendelkező közművek problémáinak megoldása is. Az előadást egy online, valós idejű rendszerbemutató követte, ahol a projektvezető valós példákon keresztül, részletesen ismertette az alkalmazás funkcióit.

Az érdeklődők e-közművel kapcsolatos kérdéseit a helyszínen Gyertyánági András mellett Szekeres Orsolya, a Lechner Tudásközpont térinformatikai szakértője válaszolta meg. A program teljes ideje alatt két rendszertámogató munkatárs is rendelkezésre állt azok számára, akik a helyszínen konkrét, az e-közmű rendszerben folyamatban lévő közműegyeztetésükkel kapcsolatos ügyekben kívántak segítséget igényelni.

Mindegyik rendezvény eredményesen zárult, a mérnökök a kérdéseik megválaszolása mellett új információkkal gazdagodtak, az interaktív előadásoknak és lelkes résztvevőknek köszönhetően pedig a rendszer fejlesztői is széleskörű felhasználói tapasztalatok birtokában távoztak.

 

2017. december 11.
Fenyővári Bernadett