Közművezeték-üzemeltetői visszajelzések alapján, új, fontos funkcióval bővült az e-közmű rendszer közművek számára kialakított modulja. Az új fejlesztés célja, hogy a közművezeték-üzemeltetők automatizáltan tudják megoldani a kérelmek felhasználóhoz való hozzárendelését, ezzel pedig gyorsuljon az ügyintézés folyamata. Tehát a fejlesztésnek köszönhetően a beérkező kérelmek adminisztrátori jogosultságokkal rendelkező felhasználó beavatkozása nélkül, közvetlenül a kérelmezők által érintett területként megadott településnek megfelelő felhasználóhoz kerülhetnek.
Az opcionálisan használható automatikus feladatkiosztás funkció a közművezeték-üzemeltetők számára kialakított felület „Adatszolgáltatás” pontjának „Kapcsolattartók” menüjében érhető el, a részletes beállításokat a funkció fontosságára való tekintettel kizárólag adminisztrátori jogosultsággal rendelkező felhasználók végezhetik el.
A fejlesztés több részelemből áll össze:
Ahhoz, hogy a beérkezett kérelmek az e-közmű rendszer által automatikusan kiosztásra kerüljenek, az alábbi feltételek teljesülése szükséges:
A fenti feltételek teljesülése esetén abban az esetben, ha a közművezeték-üzemeltetőhöz beérkezik egy kérelem, a jövőben automatikusan arra a felhasználóra kerül kiosztásra, aki az adott település kapcsán illetékesként került megjelölésre az adminisztrátor által.
Amennyiben a fenti feltételek nem teljesülnek, úgy a beérkező kérelmeket a közműveknek a korábbi gyakorlatnak megfelelően kell felhasználóra osztaniuk, kezelniük.
Azoknak a közművezeték-üzemeltetőknek, akik a funkciót használni szeretnék, az alábbi lépések elvégzése javasolt:
A kérelmek beérkezéséről az adminisztrátor felhasználók a korábbiakhoz hasonlóan értesítést kapnak, azonban ezekben jelzésre kerül az automatikus feladatkiosztás ténye is. A kiosztott feladat kapcsán a közmű felhasználója szintén üzenetet kap, amelyben a rendszer tájékoztatja, hogy az adott kérelem automatikusan került a nevére.
Fontos, hogy szükség esetén a funkció mind közművezeték-üzemeltetői szinten, mind pedig az adott felhasználó szintjén szüneteltethető a megfelelő beállítások elvégzésével. Ilyen esetekben, illetve ha egy közmű egyáltalán nem használja a funkciót, a beérkező kérelmek a fejlesztés élesítése előtti gyakorlat szerint kerülnek kezelésre, vagyis a közművek ügytárában „Döntést igényel” ügyintézői státusszal jelennek meg. Az ilyen kérelmeket a közműveknek is a korábbi gyakorlatnak megfelelően kell felhasználóra osztaniuk, kezelniük.