Tájékoztatás azon felhasználóknak, akik több ügyfélkapuval rendelkeznek

Tisztelt Felhasználó!

Tájékoztatjuk, hogy a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (továbbiakban: NISZ Zrt.)  2018.07.14-én előre tervezett karbantartást végzett a rendszerein, amelynek keretében az egy személyhez tartozó több ügyfélkapu azonosítót egy tárhelyhez rendelte. Ez a karbantartás érintette a Lechner Nonprofit Kft. (továbbiakban: LTK) által üzemeltetett és Ön által is használt informatikai rendszereket, alkalmazásokat (pl. ÉTDR, e-építési napló, e-Közmű, … stb.), mivel azok használatához Ügyfélkapu azonosítás és regisztráció szükséges.

A karbantartás következményeként bizonyos felhasználók az informatikai rendszerekben a korábban használt ügyfélkapu azonosítójukkal nem férnek hozzá a kezelt ügyeikhez, ezáltal a jogszabályi kötelezettségeiknek nem tudnak eleget tenni.

Az elektronikus rendszerek, alkalmazások korlátozott használatának elhárítása érdekében az LTK felvette a kapcsolatot a Miniszterelnökség Építészeti és Építésügyi Helyettes Államtitkárságával, valamint a NISZ Zrt.-vel, akik a hibák jelzése kapcsán hamarosan visszaállítják az LTK informatikai rendszereinek, alkalmazásainak irányába az eredeti állapotot.

Ennek az lesz a következménye, hogy azok a felhasználók, akiknél jelentkezett a probléma, az ügyfélkapus azonosítást követően ismét hozzá tudnak férni azokhoz az ügyekhez, amelyekhez 07.14-ét megelőzően hozzáfértek.

Ugyanakkor azok az ügyek, amelyekhez az elmúlt másfél hétben, vagyis az Ügyfélkapu karbantartása óta, egy másik ügyfélkapus azonosítóval fért hozzá, azok látszólag nem lesznek elérhetők. Ezekhez az ügyekhez úgy tud hozzáférni, hogy a másik ügyfélkapus azonosítójával lép be a rendszerbe. Ha a felhasználó nem ismeri, pl. mert nem szokta használni és ezért elfelejtette, a másik, vagy sokadik ügyfélkapus azonosítóját, vagy annak jelszavát, akkor – mindkét esetben – a Kormányablak tud segíteni, aki kiküld egy jelszó frissítést.

Kérjük, hogy a 07.14-ét követően a másik ügyfélkapuval kezelt ügyek listáját (az ügy azonosító adataival együtt) az LTK felé szíveskedjen megküldeni, annak érdekében, hogy hosszútávon biztosítani tudjuk az ugyanazon személyhez tartozó ügyek egységes láthatóságát, kereshetőségét, illetve szükség esetén a más ügyekhez kapcsolását.

Amennyiben további kérdése van, akkor azt az adott szakrendszer HelpDesk címére tudja megküldeni.

Az okozott kellemetlenségek miatt, bár azok nem az LTK által üzemeltetett rendszerekben, alkalmazásokban következtek be, elnézését és szíves megértését kérjük.