TÁJÉKOZTATÁS AZ ELEKTRONIKUS ÉPÍTÉSI NAPLÓ ALKALMAZÁS FEJLESZTÉSÉRŐL

2021. augusztus 26-ától egyszerűbb és ergonomikusabb felületen válik lehetővé az elektronikus építési naplók készenlétbe helyezése az építtető vagy építtető meghatalmazottja számára. Lehetőség nyílik továbbá már a készenelétbe helyezéskor is több építtető megadására.

Az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Épkiv.) 5. § (1) bekezdése alapján „Az építési munkaterület átadása előtt az építtető köteles az e-építési naplót a 24/B. § rendelkezései szerint, majd ezt követően az első elektronikus építési főnaplót (a továbbiakban: e-főnapló) - a vállalkozó kivitelező adatainak megadása mellett - készenlétbe helyezni.”.

Jelen fejlesztés az Épkiv. 24/B. § szerinti készenlétbe helyezési folyamatot egyszerűsíti. Az építtető az elektronikus építési napló készenlétbe helyezését elektronikusan az OÉNY e-építési napló alkalmazási felületén keresztül kezdeményezi az üzemeltetési szabályzatban foglaltak szerint.

Az új funkció bevezetése azon felhasználók számára lesz elérhető, akik még soha nem kezdeményeztek elektronikus építési napló készenlétbe helyezését. Akik már helyeztek készenlétbe elektronikus építési naplót, azok számára, továbbiakban is az általuk megszokott felületen és módon történik a készenlétbe helyezés. Tehát az ő esetükben nincs változás.

 

Budapest, 2021. szeptember 16.

 

Miniszterelnökség
Építészeti, Építésügyi és Örökségvédelmi Helyettes Államtitkárság
Építésügyi Szabályozási és Hatósági Főosztály