Műemléki adatszolgáltatás
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Műemlékvédelemért és Kulturális Örökség Védelméért Felelős Helyettes Államtitkársága vezeti a magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 149.§ (1) bekezdése alapján a műemlékek és a műemléki sajátos helyszínek központi, közhiteles nyilvántartását. Az ebben szereplő adatokból a régészeti lelőhely és a műemléki érték nyilvántartásának és védetté nyilvánításának, valamint a régészeti lelőhely és a lelet megtalálója anyagi elismerésének részletes szabályairól szóló 13/2015. (III.11.) MvM rendelet 6. §-ában foglaltak értelmében kérelemre adatot szolgáltat.
Hatósági bizonyítvány
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény alapján a hatóság a jogszabályban meghatározott esetekben az ügyfél kérelmére - a felhasználás céljának feltüntetésével - adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki. A hatósági bizonyítvány bizonyító közokirat: a benne foglalt tények és adatok valódiságát vélelmezni kell.
A letölthető nyomtatványokhoz csatolt tájékoztatókban további tudnivalók olvashatók az adatszolgáltatás és a hatósági bizonyítvány kiadásáról valamint az illeték- és díjmentességről.
A kérőlapokat elektronikusan az Építési és Közlekedési Minisztérium Műemlékvédelemért és Kulturális Örökség Védelméért Felelős Helyettes Államtitkárságnak címezve a muemlek@ekm.gov.hu e-mail címre vagy postai úton az 1358 Budapest, Pf. 14. címre kell benyújtani.
Tájékoztatók és letölthető nyomtatványok: